TAS|METHODE

MAG IK EEN HENGSEL VAN JOUW TAS

Samen dragen met de TAS|methode


Naar aanleiding van het verhaal ‘Mag ik een hengsel van jouw tas?’

uit het boek “Laagje voor laagje' is de metafoor van de TAS uitgewerkt tot de TAS|methode.
Middels praktische pedagogische handvatten,  is de methode geschikt om (klassikaal) te gebruiken bij sociaal-emotioneel leren.

Er zijn heel veel kinderen die sjouwen met een veel te zware last.

Iedereen heeft zijn eigen stuk te dragen in het leven. Maar als dragen sjouwen wordt, is het van belang dat je leert om jezelf te uiten.

Op zo’n moment is er aandacht nodig voor een kind, zowel door ouders als leerkracht.

In het (werk)boek staan, o.a.

- de uitleg van de metafoor,

- 8 werkvormen 

- diverse werkbladen.

De methode is eenvoudig te gebruiken voor het individuele kind, de klas, het team, de leerkracht of de ouder/verzorger.

Dit boek biedt meer dan alleen de praktische werkvormen.

Het is een leidraad binnen jouw klas, team of school waarmee uitstraalt: ‘Zo doen we dat hier met elkaar, wij dragen samen.’